You may be black, you may be white, you may be Jew or Gentile… It don’t make a difference in our house.” In 1987 verwoordde Chuck Roberts de waarden van de housecultuur. Vandaag, precies dertig jaar later, herinneren iconen uit het Amsterdamse nachtleven ons aan deze waarden met de campagne #thisisourhouse. Samen maken ze een klinkend statement: op de dansvloer is iedereen gelijk.

This is our house
In de campagnevideo die vandaag gelanceerd wordt, vragen de nachticonen – onder wie dj Shinedoe, eigenaar van The Amazing Agency Robbie Baauw en Mirik Milan, nachtburgemeester – aandacht voor het fundament van housecultuur: gelijkheid, inclusiviteit en vrijheid van expressie. Dat doen ze aan de hand van de tekst van Chuck Roberts.

DJ William Djoko: “Als je het de oudere generatie vraagt is het niet meer zo vrij als vroeger, maar anno 2017 is de clubcultuur naar mijn mening sterker dan ooit tevoren. In deze steeds wijder verbredende mondiale samenleving moet diversiteit echter wel een terugkerend thema blijven. Wij vinden dat de nacht gaat over meer dan feesten, dans en housemuziek. De dansvloer is een vrijplaats waar iedereen, ongeacht afkomst, huidskleur of seksuele voorkeur welkom is. Het is hoopvol om te zien dat een merk als Absolut met deze video dit belangrijke onderwerp aansnijdt en mensen wil laten zien dat deze boodschap vandaag de dag nog steeds relevant is.

Gelijkheid op de dansvloer
De campagne #thisisourhouse is een initiatief van Absolut Vodka en wordt bewust vlak voor de aanvang van het Amsterdam Dance Event gelanceerd. Marie-Laure, brandmanager Absolut: “Amsterdam opent tijdens het ADE haar deuren voor honderdduizenden dancefans van over de hele wereld en wij grijpen als sponsor van ADE dit moment aan om het belang van tolerantie en diversiteit in het nachtleven te benadrukken. #thisisourhouse communiceert onze kijk daarop; je mag zijn wie je wilt zijn. De video sluit dan ook af met een belangrijke reminder: on the dancefloor, everyone is equal.

Missie Absolut
Al sinds haar oprichting is Absolut een actief voorvechter geweest van openheid, vrijheid van expressie en gelijkheid. Vanuit de filosofie Create a Better Tomorrow, Tonight ondersteunt het merk de huidige generatie die ondanks het tumult van deze tijd positief blijft en vecht voor een betere toekomst.

Op zaterdag 21 oktober, tijdens het ADE, organiseert Absolut in het Volkshotel een THIS IS MY HOUSE evenement, waar ook Chuck Roberts en nachticonen zullen verschijnen.