Vanaf 1 december 2008 gaat Dutch Delight terug naar de essentie van de muzikant: de muziek en de song. Wie schrijft het beste nummer van het jaar? Wie schrijft Nederlandse hitgeschiedenis? Artiesten uit alle hoeken van het land kunnen hun beste liedje, begeleid door een filmpje, uploaden op de vernieuwde Dutch Delight website. Het publiek bepaalt vervolgens welke nummers er doorgaan naar de regio finales door op hun favoriete video te stemmen. Na deze regiofinales zullen de winnaars het in Amsterdam tegen elkaar opnemen in de landelijke finale.

Samenwerking Nokia Music Store
Dutch Delight is voor deze nieuwe stijl een samenwerking aangegaan met Nokia Music Store. ”Muziek en jongeren zijn voor Nokia een belangrijke drijfveer. Stacey verenigt deze twee en biedt met Dutch Delight een creatief en innovatief platform om onontdekt muziektalent te ondersteunen”, aldus Jukka Tiitu, General Manager van Nokia Benelux. Stacey: “Dutch Delight is hiermee het eerste digitale podium waar elke songwriter, amateur of professional, zijn of haar muzikale kunstwerkjes kwijt kan. En dat komt goed uit, want ik ben dol op mooie songs.”

Winnende nummer
De maker(s) van het beste nummers maken kans hun hitsingle officieel uit te brengen via de Nokia Music Store. Hiernaast heeft de schrijver van het winnende nummer de mogelijkheid een handtekening te zetten onder een overeenkomst met de publisher van onder andere Anouk, Alicia Keys en Pink; EMI Publishing. Ook zal het nummer opgenomen worden in een in een professionele studio en wordt er een geldbedrag vrijgemaakt om verder te werken aan de eigen muzikale carrière.

De inschrijvingen gaan op 1 december van start via www.dutchdelight.nu. In maart 2009 zal de winnaar bekend zijn.