Afgelopen maand lanceerde vooraanstaand festival-productie-bedrijf The Good Guyz een nieuw merk; Moneycomb. Een vooruitstrevend nieuwe standaard in het contactloos betalen en pinnen voor festivals en evenementen.

Met Moneycomb streeft The Good Guyz naar vernieuwing en vooruitgang in de festivalindustrie, om zo nog beter te anticiperen op de festivalervaring van de bezoeker. Als eventexpert produceert The Good Guyz al 15 jaar de meest toonaangevende festivals in Nederland. Moneycomb-oprichters en mede-eigenaren van The Good Guyz Michael van Elswijk en Guido van den Berk zijn de technisch en creatief producenten van o.a. Milkshake, AOA, Appelsap, Gaypride Amstelveld, Valhalla, Dance Valley, Latin Village en Dutch Valley. Maar ook corporate events voor klanten als Dopper, Red Bull, Modefabriek, Booking. com, Volvo Ocean Race en Onbrand van Bynder. Wat betekent hun Moneycomb voor de toekomst van festivals en publieksevents?

Zelf je bestelling invoeren
Stel je eens voor, na een middag van heerlijke muziek en zonnige vibes krijg je zin in een frisse wrap met avocado en feta. Na al dat dansen is streetfood precies wat je nodig hebt. Maar je hebt geen zin om gehaast te bestellen in een plakkerige rij. Wat als je de mogelijkheid hebt om heel relaxed in je eigen tempo je bestelling te doen. ‘Bij de drukste foodtrucks hebben we tablets beschikbaar voor de festivalganger,’ legt Moneycomb-manager Lars Baas uit. ‘Je voert je telefoonnummer in en tijdens het wachten kan je kan nog even een dansje doen. Een paar minuten later krijg je een berichtje binnen dat je wrap klaar is. Even ophalen en eten maar.’ Toekomstmuziek? Nee, the time is now. Met de nieuwste software van Moneycomb is dit mogelijk, evenals pinnen aan de bar én tot de laatste minuut van het event een biertje kopen.

Internetverbinding is key op een festival
Contactloos betalen op festivals en evenementen is gefundeerd op een goede infrastructuur. Een vlekkeloze verwerking staat synoniem aan volledige internetdekking. In het verleden zijn er op verschillende nationale en internationale festivals storingen ontstaan doordat er geen goede dekking was. Moneycomb lost dit probleem op door netwerken via wifi of bekabeling te combineren met 3G of 4G. Daarbij wordt er gewisseld tussen verschillende providers zodat constant het sterkste netwerk wordt gebruikt. ‘Zo ontstaat er kwaliteitsgarantie, ook al valt er ergens in de infrastructuur internet weg, Moneycomb blijft online,’ vertelt Moneycomb-oprichter Michael van Elswijk.

Je ijsje in de uitverkoop kopen
Als bezoeker betreed je het festivalterrein enkel gewapend met een pinpas. Geen extra handelingen; geen app downloaden, gewoon direct consumeren met de pas. Moneycomb werkt met een supersnel betalingssysteem dat alle soorten kaarten accepteert, ook creditcards of nieuwere kaartloze betaalwijzen als Apple Pay en Samsung Pay via je smartwatch of smartphone. Ook is het inzichtelijker wat je uitgeeft omdat de prijzen in euro’s zijn aangeduid en niet in festivalmunten. ‘Met het systeem dat Moneycomb aanbiedt is nog een interessante feature Dynamic Pricing voor de festivalbezoeker,’ voegt Moneycomb-oprichter Guido van den Berk toe. ‘Denk hierbij aan stuntprijzen voor ijsjes, etenswaren of merchandise. De festivalorganisator kan bijvoorbeeld om 12 uur beslissen dat alle ijsjes een uur in de uitverkoop gaan. De prijzen worden dan real-time gewijzigd. Zo ontstaat er een leuk aanbod om een snelle impulsieve bestelling te doen. De mogelijkheden zijn met deze toepassing legio.’

Moneycomb biedt technologische vernieuwing
In de beleving van festivalorganisatoren zijn muntjes betrouwbaar. Maar voor de finance-specialist Moneycomb, behoren munten binnen een jaar tot het verleden. ‘Door de snelle handeling bij contactloos betalen wordt ieder festival productioneel veel efficiënter aangepakt. Er ontstaan meer vierkante meters door minder rijvorming, de bezoekers kunnen zich makkelijker en sneller naar de bar verplaatsen en je kan door de digitalisering van de administratie beter inspelen op tekorten. Om een voorbeeld te noemen, als de cola bijna op is dan kan de organisatie dat real-time inzien en daar op anticiperen,’ vertelt Lars Baas. Moneycomb wil festivals naar een meer efficiënte en technologisch meer vernieuwende werkwijze begeleiden. Met het oog op de bezoekerservaring is contactloos betalen onvermijdelijk verbonden aan groei en ontwikkeling. Moneycomb wil met haar expliciete kennis van festivals, vanuit The Good Guyz, gecombineerd met het gebruik van fintech oplossingen daarin een pioniersrol spelen.’

The Good Guyz 15 jaar event experts
Het evenementenproductiebedrijf is sinds 2003 creatief en technisch producent van meerdere toonaangevende festivals en evenementen in Nederland en levert ook diensten voor corporate events. The Good Guyz weten hierdoor als geen ander wat het belang is van een uitermate betrouwbare cashflow gedurende een festivaldag. ‘Festivals hebben vaak maar een enkele dag om inkomsten te genereren. Iedere drempel is er één te veel. Vanuit The Good Guyz houden we daar in de technische productie al rekening mee. Nu kunnen we met Moneycomb festivalorganisatoren ook nog faciliteren met gespecialiseerde finance handeling kennis,’ aldus Michael van Elswijk.

Meer informatie via: https://moneycomb.nl.