Bumble lanceert samen met The Media Nanny, ID&T en Astralwerks ‘Making Moves in Music’
Een internationale campagne die vecht voor gelijke rechten voor vrouwen binnen de elektronische muziekindustrie.
Om dit te vieren biedt Bumble vrouwelijke DJ’s de kans van hun leven: ze zullen begeleiding krijgen van grootheden uit de muziekwereld en zullen masterclasses in de grootste Europese steden en Los Angeles volgen. Daarnaast krijgen ze de mogelijkheid om samen te werken met het gerenommeerde elektronische muzieklabel Astralwerks en is er een gegarandeerd optreden op een van de grootste festivals van ID&T deze zomer.
4 December 2018 – Bumble, de female first social network app met meer dan 43 miljoen gebruikers wereldwijd, bundelt de krachten met gerenommeerde bedrijven binnen de muziekindustrie om de strijd aan te gaan tegen ongelijkheid in de muziekindustrie. De eerste stap is een opkomende vrouwelijke DJ of producer de kans te bieden om te draaien op Mysteryland 2019 en om samen te gaan werken met het label Astralwerks.
De muziekindustrie is nog steeds sterk gedomineerd door mannen. Zo is er een loonkloof van 46% bij toonaangevende internationale muziekbedrijven en volgens onderzoek uitgevoerd door Pitchfork eerder dit jaar, was slechts 19% van de grote festival optredens dit jaar vrouwelijk. M.M.M. heeft tot doel dit percentage te verhogen en vrouwelijke DJ’s daadwerkelijk kansen te bieden binnen de industrie.
“De eerste stap zetten is in naar deze ongelooflijk concurrerende industrie een uitdaging, maar zeker de moeite waard”, zegt José Woldring, CEO en oprichter van The Media Nanny, een van de belangrijkste Global PR-bureaus in de dansmuziek. “Making Moves in Music gaat over het creëren van meer toegankelijkheid voor aanstormende vrouwelijke artiesten en hen daarbij te ondersteunen met de kennis, netwerken en ervaringen van andere geweldige mensen in deze branche“.
Bumble is opgericht met het idee om vrouwen aan te moedigen de eerste stap te zetten. Deze campagne hoopt niet alleen het bewustzijn te vergroten van de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in de sector, maar ook de wijzerplaat actief en tastbaar te verschuiven. Of je nu een producer, een artiest of een deel van een collectief bent – Bumble wil je muziek horen.
Louise Troen, VP International Marketing & Communications bij Bumble zei: ‘Als merk is het onze missie om vrouwenhaat te beëindigen door vrouwen in staat te stellen om hun dromen na te streven. Deze boodschap is cruciaal om genderongelijkheid te veranderen. We zijn zo blij dat ID&T en Astralwerks meedoen om deze unieke kans voor vrouwen in Nederland echt te bieden. We weten dat er zoveel vrouwelijk talent is en we doen er alles aan om dit te vinden en te laten winnen.‘
Making Moves in Music Partners
ID&T, bekend van grote festivals voor elektronische muziek, zoals Mysteryland, Sensation en Welcome to the Future, biedt de winnaar de kans om te draaien op een van hun festivals. Platenlabel Astralwerks voorziet de winnaar van A&R, creatieve, marketing & digitale ondersteuning van hun wereldwijd erkende label. ID&T’s Rosanne Janmaat: “Wij zijn al meer dan 25 jaar één van de grootste festivalproducenten in de wereld en juichen dit initiatief toe. We zijn blij om onze krachten te bundelen met partners Bumble, The Media Nanny en Astralwerks en zijn ervan overtuigd dat echt talen de kans zal krijgen om te groeien in plaats van te proberen bepaalde geslachtquota te bereiken.” “Astralwerks is super enthousiast over de samenwerking met Bumble, ID&T en The Media Nanny om nieuwe vrouwelijke dj’s te vinden. Iedereen van ons team zet zich in om de nieuwe talenten te steunen en hun visie aan de wereld te presenteren.” zegt Toby Andrews, General Manager.
Campagne informatie
Bumble is afgelopen september in Nederland gelanceerd en Making Music Moves wordt hun eerste officiële campagne die zich richt op de Nederlandse markt. Nederland staat bekend als het thuisland voor elektronische muziek en de productie van enkele van ‘s werelds beste dj’s. De campagne zal in eerste instantie gefocust zijn op Europa met een visie op het verschuiven van de genderongelijkheid die te zien is op de belangrijkste podia en festivals van vandaag.
Vanaf 3 december kunnen vrouwelijke DJ’s zich via de Bumble app aanmelden. Meer informatie is te vinden door Bumble Netherlands te volgen op Instagram @bumble_netherlands.
Over Bumble:
Sinds de lancering in 2014 is Bumble uitgegroeid tot een van de meest relevante sociale netwerken wereldwijd. Tegenwoordig verbindt Bumble, de “female first” app met meer dan 43 miljoen gebruikers, mensen met dating, vriendschap en professionele netwerken. Ongeacht het type relatie, vrouwen maken de eerste stap op Bumble. Bumble erkent het belang van relaties en hoe cruciaal ze zijn voor een gezond, gelukkig leven. Ze hebben hun platform gebouwd rond vriendelijkheid, respect en gelijkheid – en hun gebruikers spelen daarin een belangrijke rol. Bumble houdt zijn gebruikers verantwoordelijk voor hun acties en heeft geen enkele tolerantie voor haat, agressie of pesten. Bumble is gratis en beschikbaar in de App Store en Google Play Store in 160 landen
Over The Media Nanny:
The Media Nanny is in 2008 opgericht door José Woldring en is uitgegroeid tot een van de meest grootste PR-bureaus in de wereld van elektronische muziek. In de afgelopen jaren is het bedrijf uitgebreid met prominente klanten in verschillende sectoren en biedt het een boetiekservice in de wereld van entertainment, mode, sport, gastvrijheid en B2B-services. Van Grammy-bekroonde sterren tot de belangrijkste underground-acts wereldwijd, tot festivals, muzieklabels, sportsterren, merken en restaurants, het gevarieerde en onderscheidende klantenbestand van The Media Nanny spreekt voor zich.
Over Astralwerks:
Astralwerks werd opgericht in New York en vond nu zijn nieuwe thuis in de historische Capitol Records Tower in Los Angeles. Met een mijlpaal van 25 jaar is Astralwerks snel uitgegroeid tot een modern, artistiek eerste label met een echte focus op het koesteren van talent in het elektronische genre en daarbuiten. Astralwerks werkt samen met artiesten zoals Marshmello, Illenium, Jonas Blue, Alison Wonderland, EDEN, Sigma en Axwell / \ Ingrosso. Astralwerks 30 GRAMMY-nominaties verzameld, zes GRAMMY Awards mee naar huis genomen.
Over ID&T:
ID&T werd in 1991 opgericht door liefhebbers van elektronische dansmuziek die hunkerde naar een nieuwe ervaring. Het bedrijf wordt tegenwoordig geprezen voor het organiseren van ‘s werelds grootste festivals voor elektronische muziek, zoals Mysteryland, Sensation, Thunderdome, Trance Energy, Welcome to the Future, Amsterdam Open Air, Milkshake en Valhalla. Naarmate dance-muziekgenres verschuiven en de publieke smaak verandert, positioneert ID&T zichzelf consequent door zorgvuldig nieuwe concepten en evenementen te organiseren die zich richten op muziek, kunst en cultuur en duurzaamheid. Om deze reden bezoeken elk jaar meer dan een miljoen bezoekers van over de hele wereld de beroemde festivals om het leven te vieren.