In aanloop naar het Amsterdam Dance Event (ADE) lanceert Sam Feldt vandaag met Spinnin’ Records en Alpine Hearing Protection de campagne ‘Love the music. Protect your ears.’ De campagne moet de ruim 400.000 bezoekers aan het grootste dance evenement ter wereld en miljoenen andere danceliefhebbers wereldwijd bewust maken van de noodzaak van gehoorbescherming.
Sam Feldt, bekend van internationale superhits als ‘Show Me Love’ en ‘Post Malone’, is ambassadeur van de internationale campagne ‘Love the Music. Protect your ears.’ Sam Feldt: “Ik vind het belangrijk dat mensen niet alleen vandaag en tijdens deze editie van ADE, maar ook over 10 of 20 jaar van mijn muziek kunnen genieten. Met goede gehoorbescherming zorg je niet alleen goed voor je oren, je ervaart de muziek ook veel beter.”
Permanente piep
Meer dan de helft van de Nederlanders heeft wel eens gehoorklachten na bezoek aan een festival of concert. Dit blijkt uit een onderzoek dat marktonderzoeksbureau The Choice uitvoerde in opdracht van Alpine. In het onderzoeksrapport noemde een KNO-arts het aantal jonge mensen met gehoorschade ‘schrikbarend’. Gehoorbescherming voorkomt niet alleen tijdelijke of permanente gehoorschade, maar zorgt ook voor een betere muziekervaring.
‘Love the music. Protect your ears.’
De online kanalen van de initiatiefnemers van deze campagne worden volop ingezet om miljoenen danceliefhebbers wereldwijd te bereiken. Arthur van Keeken, CEO van Alpine, is ontzettend trots op de samenwerking met Sam Feldt, Spinnin’ en ADE: “Door allemaal ons internationale bereik in te zetten, moet het ons lukken om danceliefhebbers op wereldschaal bewust te maken van de gevolgen van gehoorschade en ze te stimuleren om gehoorbescherming te dragen.”
De campagne ‘Love the music. Protect your ears.’ gaat vandaag van start en is ook zichtbaar tijdens ADE.