Josje van Hagen, eigenaresse van model- en entertainment agency Showpony en fervent fotografe, legt 10 Nederlandse iconen van het nachtleven vast voor de campagne #SAVETHENIGHT. Afgelopen april startte Jägermeister dit initiatief om het volledig stilgevallen nachtleven te ondersteunen en degene die het hardst geraakt worden hierin een hart onder de riem te steken.
Voor Josje’s lens stonden producer/DJ La$$a, CEO van The Media Nanny José Woldring, de doorhost van Paradiso en Lovelee Jackson Romanov, tattoo artist Ben de Boef, rappers Yung Internet, dragqueen Miss Donna Ray, producer Lastpaq, founder en producer van Yellow Claw Nils Rondhuis, event promotor Mitchel Bovenlander en fotografen/art directors Ali Mousavi en Lisa Wals. Josje legt ze vast op hun favoriete spots in Amsterdam, met desolate melancholische beelden als gevolg.
“Toen ik de uitnodiging ontving om deel te nemen aan het #SAVETHENIGHT project stond ik meteen in de startblokken. Samen met mijn vriend Gino hebben we geprobeerd een prachtige serie beelden te maken met bijbehorende achtergrondverhalen”, zegt Josje. De online expositie is een ode aan het nachtleven, een ode aan een industrie die langzaam lijkt te verdwijnen en veel last heeft van de corona maatregelen. Daarnaast is de schitterende selectie een eerbetoon aan degene die altijd hard hebben gewerkt om anderen vreugde te brengen. Bovenal geeft het een blik op het verleden, inzicht in het heden en hoop voor de toekomst.
Zie de online expositie van Josje van Hagen voor Jägermeister’s #SAVETHENIGHT hier.