De succesvolle DJ, producer en entrepreneur Sam Feldt heeft vandaag een vernieuwde versie van zijn eigen platform Fangage gelanceerd. Na een grote crowdfundingscampagne waarmee 300.000 euro werd opgehaald is het systeem stabieler, sneller en bevat het meer features. Zo is het nu mogelijk voor influencers om gratis een persoonlijk en meertalig fan platform te creëren op fangage.com, waarbij ze fans betaalde en exclusieve content kunnen aanbieden.

Via Fangage kan iedereen voortaan binnen een minuut een eigen platform aanmaken, dat ook als vervanger van de huidige website kan dienen. Los van de verbetering achter de schermen, worden er met de lancering ook nieuwe features gepresenteerd. Met de mogelijkheid om betaalde content aan fans te bieden en daarmee een extra inkomstenstroom te creëren, haakt ondernemer Sam Feldt perfect in op de huidige Corona-regelgeving. Nu alle grote evenementen voorlopig geen doorgang vinden, kunnen artiesten met het nieuwe Fangage een volledig nieuwe inkomstenstroom aanboren. 

Na het creëren van een persoonlijk fan platform kunnen artiesten en influencers content en ervaringen delen zoals muziek, video’s, vip-tickets, studiosessies, gastlessen, merchandise, winacties en meet & greets, die niet beschikbaar zijn voor fans die niet geabonneerd zijn op het platform van de artiest. Fans kunnen zich gratis aansluiten bij de platformen van hun favoriete artiesten door zich te registreren en in te stemmen met het ontvangen van persoonlijke berichten, zodat artiesten direct kunnen communiceren hun grootste fans. Ook zijn er binnen Fangage vip-abonnementen beschikbaar, waarmee fans voor een vast bedrag per maand toegang krijgen tot exclusieve of persoonlijke content. Een andere nieuwe feature is de meertaligheid van het platform, waardoor Fangage in elke taal beschikbaar is en daarmee ook geschikt is voor artiesten op de Nederlandse markt. 

In 2016 richtte Sam Feldt – bekend van wereldhits als ‘Show Me Love’, ‘Summer On You’ en ‘Post Malone’ – zijn eigen onderneming Fangage op: een platform waar artiesten, influencers en merken gemakkelijk een eigen online fan omgeving bouwen, data en inzichten over hun fans verzamelen en hun achterban direct via het platform benaderen. 

Het idee voor het opzetten van een nieuw platform is voortgekomen uit persoonlijke frustratie van Sam Feldt. “Het stoorde mij dat kanalen als Facebook en Instagram mij dwongen om geld te betalen in de vorm van advertenties, om mijn eigen fans te bereiken. Dit terwijl mijn fans zelf op de ‘volg’ knop hebben geklikt. Ze volgen mij dus al, maar toch moest ik advertenties kopen om deze groep te bereiken”, aldus Sam Feldt. 
 
Fangage bleek een groot succes: binnen korte tijd verbonden tientallen topartiesten als Oliver Heldens, Laidback Luke, Tavi Castro, Armada Music en vele anderen zich aan het platform en registreerden honderdduizenden fans zich. Door de snelle groei ontstond de wens voor een nieuw, verbeterd platform dat meegroeit met de toenemende vraag. Om deze nieuwe versie van Fangage te realiseren, is vorig jaar in samenwerking met crowdfunding-platform Symbid succesvol 300.000 euro opgehaald bij investeerders, waarmee een start werd gemaakt met het bouwen van een compleet nieuw systeem.
 
Er zijn binnen het nieuwe Fangage meerdere pakketten beschikbaar. Zo is er niet alleen een gratis abonnement, maar voor grotere artiesten, influencers en merken die behoefte hebben aan extra mogelijkheden is er een betaald pakket voor respectievelijk 39 euro en 79 euro per maand. Alle info is terug te vinden op www.fangage.com.