Om Samsung als love brand onder jongeren te positioneren ontwikkelde creative marketing agency Playground een festivalactivatie waarin de bezoeker centraal staat. Jongeren willen een persoonlijke ervaring en zijn opzoek naar een emotionele connectie, ook met de merken waar ze voor kiezen.

Lotte van den Broek, Head of Creative bij Playground: ”Voorafgaand aan de conceptfase hebben we met allerlei jongeren uit de Gen-Z doelgroep gesproken. Hieruit kwam naar voren dat jongeren zich op intieme feesten, zoals op een huisfeest, het meest verbonden voelen met elkaar. Deze jongeren gaven aan wekelijks huisfeestjes bij te wonen of te organiseren. Dit vertrouwde gevoel wilden we naar de festivals brengen en inspireerde ons om een housepartyconcept te bedenken dat persoonlijk is en nooit hetzelfde. Elk huisfeest is uniek en heeft zijn eigen ingrediënten die het onvergetelijk maken.” 

Wie in de activatie staat te dansen krijgt de kans om een eigen huisfeest te hosten. Wie dit wordt, wordt bekend gemaakt via een levensgrote Samsung Galaxy Z Flip 4 telefoon die om de zoveel tijd openklapt. House, techno of R&B? De nieuwe host mag het muziekgenre bepalen. Want als huisfeestjes één ding gemeen hebben is dat iedereen zijn eigen muziek wil laten horen. In het Samsung-huis zijn op een creatieve manier verschillende smart-living apparaten van Samsung in het huis verwerkt die onder het open Samsung SmartThings-platform vallen.

‘’Ik vind het echt een vibe hier. Toen er voor het eerst werd afgeteld en die telefoon openklapte, was ik benieuwd naar wat er ging gebeuren. Toen bleek het dat iemand op de dansvloer zijn huisfeest mocht hosten, hoe vet!’’ – Flip The House bezoeker, Amsterdam Open Air 2023. 

Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile experiences bij Samsung Nederland vertelt: “We innoveren niet alleen binnen het domein van producten, maar juist ook in ervaringen. Met Flip The House creëren we van een oud en bekend concept een geheel nieuwe en onvergetelijke beleving.” 

Het concept wordt doormiddel van online media inzet vergroot. Voorafgaand aan het festival wordt er via de social kanalen van het festival content gedeeld met de bezoekers die ze enthousiasmeert om naar de Samsung Flip The House activatie te komen tijdens hun festivalbezoek. De line-up van Flip The House bestaat uit dj-collectieven die naadloos aansluiten bij de sound van de verschillende festivals. Ook zij promoten voorafgaand aan het festival via hun social kanalen hun aanwezigheid in de activatie. Tijdens het festival wordt de activatie door verschillende influencers bezocht die content maken en verspreiden onder hun volgers. Doormiddel van verschillende creatieve kamers in het huis zoals een opvallende badkamer met doodle-design, veel spiegels en een vide met uitzicht over de dansvloer is de activatie zo ingericht dat ook de bezoeker wordt gestimuleerd om social content te maken. Flip The House is niet alleen van Samsung, maar ook van de bezoeker. Samsung wordt met deze activatie echt onderdeel van de jongerencultuur.

Flip The House staat dit jaar op 5 festivals: Amsterdam Open Air, By the Creek, Solar, Strafwerk en Mysteryland. Via het online en offline bereik van deze festivals bereikt de Samsung-activatie deze zomer miljoenen jongeren door heel Nederland.